Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012

"Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ"

     Η επεξεργασία του θέματός μας προέκυψε από την αγάπη που έδειξαν τα  παιδιά μας  το καλοκαίρι του 2011 όταν συμμετείχαν στη θεατρική μας παράσταση "Ο μικρός πρίγκιπας".
                                                          

 «Έδειξα το αριστούργημά μου σε μερικούς μεγάλους και τους ρώτησα αν τους φόβιζε.
Εκείνοι μου απάντησαν: Γιατί να μας φοβίσει ένα καπέλο; Το σχέδιό μου δεν έδειχνε ένα καπέλο. Έδειχνε ένα βόα που χώνευε ένα ελέφαντα. Τότε κι εγώ ζωγράφισα την εσωτερική μεριά του βόα, για να μπορέσουν οι μεγάλοι να καταλάβουν. Πάντα τους χρειάζονται εξηγήσεις για να καταλάβουν…»


   Αποφασίσαμε λοιπόν να επεξεργαστούμε την ιστορία.

  • Αρχικά τα παιδιά έφεραν "αποστολές" από το σπίτι τους με διάφορα πράγματα που σχετίζονταν με το θέμα (βιβλία, φωτογραφίες, ζωγραφιές, dvd, cd...).

  • Αφού παρουσιάσαμε τις αποστολές στην ομάδα μας ξεκινήσαμε να διαβάζουμε την ιστορία χωρίζοντάς την σε ενότητες.

  •   Κάθε φορά που διαβάζαμε μία ενότητα, τη συζητούσαμε και κατόπιν τη ζωγραφίζαμε. Έτσι φτιάξαμε το δικό μας βιβλίο του μικρού πρίγκιπα "βάζοντας" τώρα δικούς μας τίτλους.




   « …Μα κείνο εκεί το λουλούδι είχε φυτρώσει μια μέρα, από ένα σπόρο φερμένο κανείς δεν ξέρει από πού, κι ο μικρός πρίγκιπας το είχε παρακολουθήσει από πολύ κοντά αυτό το κλωναράκι που καθόλου δεν έμοιαζε με τ' άλλα κλωναράκια.»
     Δεν κατάφερα τίποτε να καταλάβω, τότε! Θα 'πρεπε να το κρίνω από τις πράξεις και όχι από τα λόγια του. Με πλημμύριζε αρώματα και λάμψη. Ποτέ δεν θα είχα μπορέσει να φύγω. Θα έπρεπε να είχα μαντέψει την τρυφερότητα, πίσω από τα άγαρμπα καμώματά του. Τα λουλούδια είναι τόσο αντιφατικά! Αλλά ήμουν πολύ νέος για να ξέρω να τ' αγαπώ….”



  • Τραγουδήσαμε τραγούδια του μικρού πρίγκιπα (Φραγκούλης, Κανά...)
                 …Εγώ κι εσύ μαζί.
                 Τα βασανά σου είναι και δικά μου,
                 και για τους δυό μας χτυπάει η καρδιά μου,
                 Δυο φιλαράκια με μια ψυχή,
                Εγώ κι εσύ μαζί…

«…αν εσύ με εξημερώσεις, θα 'χουμε ανάγκη ο ένας τον άλλο. Θα 'σαι για μένα μοναδικός στον κόσμο. Θα 'μαι για σένα μοναδική στον κόσμο...»


«…Να το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: δεν βλέπει κανείς πολύ καλά παρά μονάχα με την καρδιά. Ό,τι είναι σημαντικό, δεν το βλέπουν τα μάτια…»

  • Δραματοποιήσαμε τους ήρωες του παραμυθιού (μικρός πρίγκιπας, βασιλιάς, έμπορος, αλεπού, λουλούδι...)

  • Κατασκευάσαμε με χρωματιστό πηλό (ότι ήθελε το κάθε παιδί) τα σύμβολα των ηρώων. Για παράδειγμα: λουλούδι, κορώνα, ηφαίστειο, αεροπλάνο, φίδι με ελέφαντα, ...

  • Καταγράψαμε τις λέξεις κλειδιά της ιστορίας.

  • Συζητήσαμε και καταγράψαμε στην "αράχνη" μας τα συναισθήματα που προέκυψαν από την ιστορία καθώς επίσης και για τη φιλία. 

«…Θα είσαι πάντα φίλος μου. Πάντα θα θέλεις να γελάς με μένα. Και θ' ανοίγεις καμιά φορά το παράθυρο, έτσι, για την ευχαρίστηση... Και οι φίλοι σου θα σε κοιτάζουν κατάπληκτοι να γελάς, κοιτάζοντας τον ουρανό. Τότε, εσύ θα τους λες: «Ναι, τ' αστέρια με κάνουν πάντα να γελάω!» και θα σε περνάνε για τρελό. Σου σκάρωσα ένα πολύ πονηρό παιχνίδι ...»

              Ακόμα και αν φύγεις
                για το γύρο του κόσμου,
                θα 'σαι πάντα δικός μου,
                θα 'μαστε πάντα μαζί.
               Και δε θα μου λείπεις,
               γιατί θα 'ναι η ψυχή μου,
               το τραγούδι της ερήμου,
               που θα σ' ακολουθεί…

«…Σ' αυτό εδώ το μέρος εμφανίστηκε ο μικρός πρίγκιπας, κι ύστερα χάθηκε. Κοιτάξτε όσο μπορείτε πιο προσεχτικά τούτο το τοπίο, έτσι ώστε να 'σαστε σίγουροι πως θα το αναγνωρίσετε αν κάποια μέρα ταξιδέψετε στην Αφρική, μέσα στην έρημο. Και αν τύχει να περάσετε από 'κει, πολύ παρακαλώ σας, μη βιαστείτε, περιμένετε λίγο, ακριβώς κάτω απ' τ' αστέρι! Αν τότε ένα παιδί έρθει κοντά σας, αν γελάει, αν έχει κατάξανθα χρυσά μαλλιά, αν δεν απαντάει όταν του κάνετε ερωτήσεις, θα μαντέψετε με σιγουριά ποιος είναι. Τότε φανείτε ευγενικοί! Μην μ' αφήσετε στην τόση μου θλίψη: γράψτε μου γρήγορα πως ξαναγύρισε ...»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου