Παρασκευή 9 Μαρτίου 2012

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


      Το πρόγραμμα του σχολείου μας, στοχεύοντας στην ολόπλευρη ανάπτυξη του νηπίου (σωματική, νοητική, κοινωνική, συναισθηματική) διαμορφώνεται πρωτίστως σ' ένα περιβάλλον ευχάριστο, ζεστό, φιλικό, γεμάτο εκπλήξεις κι ερεθίσματα, που εξάπτει την έμφυτη "περιέργεια" των παιδιών για μάθηση και τους παρέχει την αναγκαία ατμόσφαιρα εμπιστοσύνης ώστε να ξεδιπλωθεί και να εξελιχθεί η προσωπικότητα τους.

       Το ημερήσιο πρόγραμμα διαμορφώνεται με άξονα μια θεματική ενότητα και οργανωμένες ή ελεύθερες δραστηριότητες που καλύπτουν τους εξής τομείς:

    Γλώσσα




To πρόγραμμα της γλώσσας βασίζεται στην άποψη ότι ο προφορικός και γραπτός λόγος, κατακτούνται από το παιδί "αβίαστα" μέσα από σχέσεις αλληλεπίδρασης εφ' όσον αποτελούν μέσα έκφρασης και "κατάκτησης" του κόσμου. "Εκμεταλλευόμενοι" την έμφυτη "περιέργεια" των παιδιών, δημιουργούμε κίνητρα και ποικίλα ερεθίσματα που βοηθούν τα παιδιά στη σταδιακή επαφή και κατάκτηση του λόγου και ειδικότερα, ενισχύονται οι δεξιότητες που αφορούν:
  1. την ομιλία και την ακρόαση (διηγήσεις παραμυθιών και γεγονότων, συζητήσεις, επεξεργασία θεμάτων, συλλογή πληροφοριών, απομνημόνευση τραγουδιών, ποιημάτων, δανεισμός βιβλίων).
  2. την ανάγνωση και τη γραφή (επαφή με όλα τα είδη του γραπτού λόγου, υιοθέτηση των βασικών συμβάσεων της γλώσσας, εντοπισμός τίτλων, λέξεων μέσα σε κείμενα ή βιβλία, γραφή ή αντιγραφή λέξεων ή προτάσεων για κάρτες, μηνύματα, ανάγνωση ή αναγνώριση σύντομων κειμένων κλπ)
   Μαθηματικά

Το πρόγραμμα των μαθηματικών περιλαμβάνει δραστηριότητες και παιδαγωγικό υλικό, που φέρνουν τα παιδιά σε επαφή με τις έννοιες και το χειρισμό λογικομαθηματικών σχέσεων. Ειδικότερα ασχολούμαστε σταδιακά με χωροχρονικές σχέσεις (μπρος - πίσω, πάνω - κάτω κλπ), σχήματα (στερεά κι επίπεδα), μεγέθη (μικρό - μεγάλο, κοντό - ψηλό κλπ), ταξινομήσεις (δημιουργία συνόλων με ένα ή δύο κριτήρια), αντιστοιχίσεις, ποσότητες (περισσότερα - λιγότερα), αριθμούς (τακτικούς και ποσοτικούς), προσθαφαιρέσεις με διάφορα αντικείμενα, μετρήσεις κλπ.





Αγγλικά


Τα παιδιά έρχονται σε καθημερινή επαφή με τα αγγλικά και τους δίνετε η ευκαιρία να παίρνουν ερεθίσματα και να αντιδρούν σε αυτά σε ένα περιβάλλον όπου ο μοναδικός τρόπος επικοινωνίας είναι η εν λόγω γλώσσα και η κουλτούρα της. Βασιζόμενοι στο ότι η γνώση έρχεται μέσα από την πράξη οι δραστηριότητες έκφρασης, κίνησης, μουσικής και παιχνιδιού τις οποίες εκτίθενται τα παιδιά και που είναι οργανωμένες σύμφωνα με τις γνωστικές τους ικανότητες, προσφέρουν σ' αυτά την δυνατότητα να πειραματιστούν με τη γλώσσα και σταδιακά να την χειριστούν με φυσικό τρόπο από μικρή κιόλας ηλικία.





Κοινωνικές επιστήμες

Κατά την επεξεργασία των θεμάτων, ασχολούμαστε με έννοιες που σχετίζονται με τον κόσμο που περιβάλλει κι "ενδιαφέρει" τα παιδιά (οικογένεια, τεχνολογία, πολιτισμός, ήθη κι έθιμα, ταυτότητα κλπ). Μέσα από τη συνεργασία και την ενεργή συμμετοχή όλων των παιδιών στη συλλογή πληροφοριών κι ανταλλαγή απόψεων, αναπτύσσουν την αυτοεκτίμησή τους και συνειδητοποιούν την μοναδικότητα τους. Επιπλέον μέσα από την "ομαδική ζωή" και την αποδοχή κανόνων για την επίτευξη κοινών στόχων, τα παιδιά εξελίσσουν τις δεξιότητες του αυτοελέγχου, και της αυτοπειθαρχίας, που εξασφαλίζουν συναισθηματική ισορροπία και ευχάριστη κοινωνική ζωή.






Φυσικές επιστήμες


Δραστηριότητες που δίνουν στα παιδιά ευκαιρίες να γνωρίσουν το φυσικό κόσμο και να ευαισθητοποιηθούν με τα περιβαλλοντικά προβλήματα. Ειδικότερα, τα παιδιά μέσα από την εξερεύνηση την παρατήρηση, την διατύπωση υποθέσεων, τον πειραματισμό και την εξαγωγή συμπερασμάτων, γνωρίζουν τον εαυτό τους (ανθρώπινος οργανισμός), τα ζώα, τα φυτά, τα καιρικά φαινόμενα κλπ.

Τέχνες

Ποικίλες δραστηριότητες έκφρασης και δημιουργίας με μέσο τα εικαστικά και τη μουσική. Παρέχοντας ποικιλία υλικών και τεχνικών κινητοποιούμε τη φαντασία και ενισχύουμε την ελεύθερη καλλιτεχνική δημιουργία. Όσον αφορά τη μουσική, τα παιδιά μέσω της κίνησης, της ακρόασης, της αναγνώρισης κι αναπαραγωγής ρυθμών, έρχονται σ' επαφή με τις ιδιότητες του ήχου (ένταση, χροιά, ύφος κλπ) και αναγνωρίζουν τη μουσική ως ένα επιπλέον μέσο έκφρασης συναισθημάτων και σκέψεων!






Θεατρική αγωγή


Μέσα από ομαδικές ή ατομικές δραστηριότητες και την υπόδηση ρόλων δίνεται η δυνατότητα στους μικρούς μαθητές να εκτονώσουν την ενεργητικότητα τους, να επικοινωνήσουν με τους συμμαθητές τους ενεργοποιώντας όλα τα εκφραστικά τους μέσα, να χρησιμοποιήσουν δημιουργικά τη φαντασία τους. Η Θεατρική Αγωγή όμως αποτελεί κυρίως ένα μέσο διαμόρφωσης ισορροπημένων ατόμων αφού πετυχαίνει με αβίαστο τρόπο να εμβαθύνει στην ψυχοσύνθεση του παιδιού και να ανασύρει στοιχεία της προσωπικότητας του διαμορφώνοντας τα με τρόπο εποικοδομητικό.

Φυσική αγωγή

Περιλαμβάνονται κινητικά ψυχαγωγικά παιχνίδια που στοχεύουν στην κατάκτηση του γνωστικού σχήματος του σώματος, ενισχύοντας παράλληλα την ομαδικότητα την συνεργασία και την κοινωνικοποίηση.



    Οι γνώσεις και οι παραπάνω στόχοι μας, ενισχύονται και επεκτείνονται με τις επισκέψεις μας σε θέατρα, μουσεία και μουσειακούς χώρους, με την παρακολούθηση των κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων καθώς και με το δανεισμό μουσειοσκευών (κυκλαδικός πολιτισμός, το παραδοσιακό ψωμί, ο καραγκιόζης, αρχαία ελληνική ενδυμασία κλπ).



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου